Şah Mat (Komiser Sensi ve Dr. Claps, #1)
Suç psikiyatristi olarak polise destek vermekte olan Claps’in suçluların davranış profilini inceleyerek olası şüphelileri tespit etmek gibi çetin bir görevi vardır. Ancak bu sefer ortadaki cinayet hiç de basit değildir. Karşısında acımasız, kararlı, unutulmak istemeyen ve şehrin korkulu rüyası olmayı amaçlayan bir seri katil vardır. Çözüm hep avuç içinde gibidir ama bir türlü ulaşılamamaktadır, aşılan her bir basamak katilin ininin derinliklerine dalmaktan başka bir işe yaramaz. Polisle satranç oynayan bir seri katil... “Mario Mazzanti ilk kitabını en lezzetli malzemeleri karıştırarak hazırlamış: Satranç, edebiyat, sinema, opera ve asıl mesleği olan cerrahlık.” Paperblog Hiçbir şeyin göründüğü gibi olmadığı ve gerçeğin insanın en karanlık hırslarında gizlendiği nefeslerinizi kesecek bir gerilim romanı. La Feltrinelli
Baskılar1
Bu eserin yayımlanmış baskıları. Bir baskıya tıklayarak yayınevi, ISBN, sayfa sayısı ve basım bilgilerini görebilirsiniz.
Düzenleme Geçmişi
Yükleniyor...
Puanlama
Yorumlar(25)
Tüm puanları gör (249)Oldukça başarılı bir kurgu, sürükleyici ve akıcı bir dille yazılmış, tempo son sayfalara kadar düşmüyor, değişik karakterlerle, farklı olaylarla zenginleştirilerek, heyacanı arttırılmış. Tahmin edilemez sonuyla oldukça ilginçti.
Ben beğenmedim.Sadece A101 uygun satıldığı için çok fazla satmış olduğunu düşünüyorum.
Adından da anlaşılacağı gibi satranç hamleleriyle ilişkilendirilmiş seri cinayetler yer alıyor kitapta. İki günde meraktan ölmek üzereyken bitirdim kitabı. Katil için bir çok tahmin ve varsayımlarda bulundum. kitap boyunca hatta kitabın ortasında açıklanmasının imkansız olduğunu bildiğim halde evet katil yakalandı kurbanı buldular diye düşünüp yüreğim ağzıma geldi heyecandan ama okadar ustalıkla çevirmişki yazar, olayı tebrik ederim. Gecelemeyi bile düşündüm katili öğrenmek için ama erken kalkmam gerektiği için istemeyerekte olsa yarıda bırakıp bugün aralarda okuyarak bitirdim. Zaman zaman hadi artık kim bu diye kendi kendime söylendiğimde oldu. Sonu bence güzel bağlanmış doyurucu şekilde bütün soru işaretlerine cevap verilmiş. Güzel bir kurguydu polisiye severlere tavsiye ediyorum.
sonunu uzattıkça uzatmış o kadar bunaldım ki atlayarak okudum resmen.sanırım istanbul hatırasını okuduktan sonra okudugum için çok yavan geldi.beğenmedim.
http://kitaplardansayfalar.blogspot.com.tr/2015/05/sah-mat.html
(Kitaptan bilgi icerir.)Bu kitapta mantık hatası vardır. Yazar okuyucuyu kandırmak için kitabın başlarında seri katilden söz eder. Aynaya baktığını öldürmenin katılın içinde nasıl hisler uyandirdigindan. Ama ortada bir seri katil yoktur. Yazarın bu kötü niyetinden nefret ettim.
Polisiye romanlar arasında kendine haklı olarak farklı ve özgün bir yer edinmiş akıcı bir roman. Bu türün takipçilerine öncelikle önerilir.
bir cinayet romanında maksimum kaç cinayet işlenir ?kitap bitene kadar 6 kişi öldü.o kadar ölüye helva yetişmezdi be.hemde ne ölüm kan gövdeyi götürdü. vampir sever kişiliğim ama maktül sever bi kişilik değilim. polisiye roman severlere hitap eden bir kitaptı onlara tavsiye edilir.
http://kronikokur.blogspot.com.tr/2015/07/sah-mat.html
iyi ki rastlamışım :)
Polisiye - gerilim romanlarinda genellikle katili yada sonunu kitabin ortalarinda tahmin edebiliyorum ama bu kitapta oyle olmadı. Kurgusu anlatimi çok iyiydi yer yer film izliyor gibiydim heyecanı yüksek son zamanlarda okuduğum en iyi polisiye gerilim kitabiydı diyebilirim. .Bu kategoride yeni bir yazar kazanmış oldum diğer kitaplarını da kesinlikle okuyacaģım... Bu tarzi sevenlere tavsiyemdir
kitap başta sıkıcıydı, ortası okuttu, sonuna doğru baya heyecanlı ve güzel, sonu bok afedersin. özetle: kitap, çok güzel değil ama berbatta değil. orta dereceli diyelim.
ilk defa okuduğum bir yazar, kaç kere tahminde bulunup sonunda ters köşe oldum, ancak severek okudum...tevsiye ederim, sıkılmadan okuyacaksınız....son ana kadar heyecanı bitmeyen, anlatımı güzel bir kitap...
Güzel kurgulanmış, zekice işlenmiş bir cinayet, çok sürükleyici bir dille anlatılıyor. Okuru meraklandırıyor, heyecanlandırıyor, Polisiye sevenlere kesinlikle tavsiye ederim...
Harika bir kitaptı.Çok sürükleyici ve müthiş bir kurguya sahip :) En iyi polisiye romanlarından bence :) okuyun derim...
Bir yazarın ilk romanı nasıl bu kadar şişirelebilir aklım almıyor.Hayır o kapaktaki satranç taşına yazık.bir seri katil romanı+satranç sever olarak büyük hevesle başladığım kitap o hevesi güzelce kursağımda bıraktı.şimdi yazar bu yazıyı okuyup da şevki kırılmasın,başarılarının devamını diliyorum.
Son zamanlarda okuduğum en iyi seri katil kitaplarından birisiydi. Yazarın kurgu konusundaki kurnazlığı son derece başarılı
Başlarken biraz tereddüdüm vardı ama ilerledikçe tereddüdümden eser kalmadı. İşlenişi çok iyiydi , barındırılan gizem ve katilin tahmin edilemezliği de güzel bir katkı sağlamıştı. Ben normal bir polisiye/gerilim kitabı bekliyordum ama sonu da farklı bir noktaya bağlanmıştı ve bu da beklentimin üstünde bir eser çıkardı ortaya. Bir seri katil hikayesi oluşturmak , bence yaratıcı olmuş :)
Kitabın yarısına kadar çile çektim resmen. Bu nasıl bir sıkıcılıktır nasıl bir kendini okutmazlıktır ilk 250 sayfada anlıyorsunuz. Kitabın yarısından sonrası bir şekilde kendini okutuyor o bölümlerde de pek heyecanlandırmıyor. Bir polisiye romanı için vasat diyebilirim. Vakit geçirmek için okuyun derim beklentiniz olmasın. Beklentim vardı fakat kitabın şişirilmiş olduğunu anladım.
Eğer kitap okumaya yeni yeni başlamış ve ilgilendiğiniz tür (suç ve polisiye) ise bu kitabı elinizden bırakamayacaksınız ..Sizin kitabınız olacak..Kitap bittikten sonra bile kafanızdan kitap hakkında yorum yapmaya devam edeceksiniz .
Bekleneni veren güzel bir romandı :) tavsiye edilir....
guzel kitab, biraz uzun ve uzatilmis.
Olayı baştan çözdüğünüz, ipuçlarını kahramanlardan önce bulduğunuz bir polisiye değildi kesinlikle. Akıcı bir dil, güzel bir kurgu vardı. Ama benim polisiye kitaplardan beklediğim o "son vurgu" yu bulamadığım bir kitaptı. Bütün olaylarla sonuçta varılan nokta "yok canım her şey bu yüzden olamaz" dedirttiği için azıcık da hüsrandı açıkçası. Bu tarzdan beklentiniz benim gibiyse satın almayın ama eşinizde dostunuzda varsa ve daha öncelikli olarak okumak istediğiniz bir kitabınız yoksa ödünç alın ve okuyun derim.
beğendiğim bir kitap.okurken hiç sıkılmadım.











