Eser· Kitap

Taaşşuk-u Tal'at ve Fitnat

6.9/10(133)

Eski geleneğin kimi kalıplarını sürdürmekle birlikte, Taaşşuku Talat ve Fitnat (Talât ve Fitnatın Aşkı), yazınımızda Batılı yöntemle yazılmış roman türünün ilk örneği olarak kabul edilmektedir. 18 yaşında yetim bir çocuk olan Talat Bey, bir yaşındayken öksüz kalan, babasını tanımayan bir kız olan Fitnata ilk görüşte âşık olur. Ancak kızı sokağa bile çıkarmayan tutucu bir adam olan babalığı tütüncü Hacıbaba aksi, dediğim dedik bir adamdır ve üvey kızına kendi ölçütlerine göre bir koca bulmak istemektedir. Bunun üzerine Talat Bey, kız kılığına girerek Fitnatla arkadaş olur. Ancak Hacıbaba, kızıyla evlenmek isteyen ve zengin bir adam olan Ali Beyin önerisini kabul eder; Ali Bey, Fitnatın babası yaşındadır.Taaşşuk-u Talat ve Fitnat: Olanaksız bir aşk.

Baskılar7

Bu eserin yayımlanmış baskıları. Bir baskıya tıklayarak yayınevi, ISBN, sayfa sayısı ve basım bilgilerini görebilirsiniz.

Talat İle Fitnat`ın Aşkı

Talat İle Fitnat`ın Aşkı

Taaşşuk-ı Tal’at ve Fitnat

Taaşşuk-ı Tal’at ve Fitnat

112 sayfa
Taaşşuk-ı Talat ve Fitnat

Taaşşuk-ı Talat ve Fitnat

Taassuk-i Talat ve Fitnat

Taassuk-i Talat ve Fitnat

Taaşşuk-ı Talât ve Fitnat

Taaşşuk-ı Talât ve Fitnat

Taaşşuk-u Tal'at Ve Fitnat

Parıltı Yayıncılık

175 sayfa2009-01-01
Taaşşuk-u Tal'at ve Fitnat

Taaşşuk-u Tal'at ve Fitnat

215 sayfa

Düzenleme Geçmişi

Yükleniyor...

Puanlama

6.9/ 10
133 puan
10
20
9
8
8
18
7
35
6
25
5
14
4
6
3
2
2
2
1
3
MMervee Karaa· Taaşşuk-u Tal'at ve Fitnat
10/1007.02.2014

Kısa ama öz diye bu kitaba derim işte tavsiye ederim.

SSAMPİYON71· Taaşşuk-ı Talât ve Fitnat
10/1019.01.2014

Çok güzel,acı ve çarpıcı bir aşk hikayesi(adından da anlaşılabileceği üzere)

Ffreesharp· Taaşşuk-u Tal'at ve Fitnat
8/1021.12.2013

Türk klasiklerinden güzel bir baş yapıt. Sonu hüsran olan bir aşk romanı. Okunmasını tavsiye ettiğim bir romandır.

Jjames reader· Taaşşuk-u Tal'at ve Fitnat
4/1029.11.2013

İlk Türk romanımız. O dönemde batıda ve Rusya'da yazılanlarla karşılaştırınca oldukça zayıf bir hikaye, zayıf olay örgüsü. Berbat bir son.

TTheVoice· Taaşşuk-u Tal'at ve Fitnat
5/1023.11.2013

Ne kadar ilklerden de olsa , günümüz koşullarına göre pek havada kalan bir roman. Türk filmi izler gibi geçiyor kendiliğinden.

SSeyfi· Taaşşuk-u Tal'at ve Fitnat
9/1014.05.2013

Konu basit ama çok güzel işlenmiş. Çok akıcı başlayınca hemen bitirirsiniz.

Kkıllanıcı adı· Taaşşuk-u Tal'at ve Fitnat
8/1008.05.2013

güzel güzel giderken sonunda 'sonra hepsi uşağa' havası estiren bir anda ne oldu da öyle bitti e hani talat dedirtten roman.yeşilçam'ın nasıl olup da bu romana bir el atmadığı merak konusu.eğlenceli,hoş bir kitap.

Eerenkahveci· Taaşşuk-u Tal'at ve Fitnat
6/1012.03.2013

ağlattı

Ppurplegipsy· Taaşşuk-u Tal'at ve Fitnat
4/1010.03.2013

Döneminin kitabı, işin mutfağında olanlar yada ilkleri merak edenler okusun yoksa iyi yazılmış bir eser değil.

İİyiokur· Taaşşuk-u Tal'at ve Fitnat
10/1009.02.2013

Okuduğum ilk romandı... Yeri bende ayrıdır... Harika

Oonursan· Taaşşuk-u Tal'at ve Fitnat
3/1020.11.2012

Herkes hata yapabilir...

Bbytarihci· Taaşşuk-u Tal'at ve Fitnat
8/1011.11.2012

klasik türk filmlerinin esin kaynağı denebilir :) kitap ilk olmasına karşın iyi bir kitap

Ssidaraslan· Taaşşuk-u Tal'at ve Fitnat
7/1018.10.2012

güzel bir kitaptı ben beğendim :)

Vvlad· Taaşşuk-u Tal'at ve Fitnat
5/1009.09.2012

roman tekniği olarak çok zayıf kalmış ama basit roman türü sevenler için gerçekten güzel

Ssonsuzluk hecesi· Taaşşuk-u Tal'at ve Fitnat
9/1024.05.2012

Ne ağlamıştım

Benzer Kitaplar