Eser· Kitap

Ve Dağlar Yankılandı

7.3/10(366)

Abdullah ve kız kardeşi Peri 1952 Afganistan'ında Shadbagh'ın küçük bir köyünde babaları ve üvey anneleriyle birlikte yaşamaktadırlar. Babaları Sabri sürekli iş aramakta, yoksulluk ve çetin kış şartlarıyla mücadele etmektedir. Adı gibi güzel ve iyi huylu olan Peri, kardeşi Abdullah'ın her şeyidir. Abdullah, bir ağabeyden çok ana-baba gibidir. Onun için yapmayacağı hiçbir şey yoktur.. Hatta ağabeyi, Peri'nin koleksiyonuna katmak istediği o en değerli tüyü satın almak için tek çift ayakkabısını bile feda etmeye razıdır. Ve geceleri bir tek karyolayı paylaşmak zorundadırlar. Peri ve Abdullah, babalarıyla Kabil çölüne doğru yola çıktıklarında kendilerini bekleyen, hayatlarını birbirinden koparacak kaderin farkında değillerdir: Bazen bir eli kurtarmak için bir parmak kesilmelidir. Nesillerden ve kıtalar dan geçerek bizi Kabil'den başlayıp Paris, San Francisco ve Tinos'un Yunan adalarına doğru bir yolculuğa çıkaran Khaled Hosseini (Halit Hüseyni) yeni romanında, yaşamımız boyunca yaptığımız seçimleri, en yakınlarımız tarafından uğratıldığımız düş kırıklıklarını, bizi tanımlayan ve hayatımızı şekillendiren sınırları sonsuz bilgelik, derinlik, hoşgörü ve tutku ile anlatıyor.

Baskılar4

Bu eserin yayımlanmış baskıları. Bir baskıya tıklayarak yayınevi, ISBN, sayfa sayısı ve basım bilgilerini görebilirsiniz.

Ve Dağlar Yankılandı

Ve Dağlar Yankılandı

Everest Yayınları

410 sayfa2013-01-01
Ve Dağlar Yankılandı

Ve Dağlar Yankılandı

408 sayfaISBN 97814088424472013-01-01
And the Mountains Echoed

And the Mountains Echoed

Riverhead

416 sayfaISBN 97815946317642013-05-21
Və Dağlardan Səda Gəldi

Və Dağlardan Səda Gəldi

QANUN Nəşriyyatı

504 sayfaISBN 9789952265842

Düzenleme Geçmişi

Yükleniyor...

Puanlama

7.3/ 10
366 puan
10
53
9
43
8
71
7
89
6
56
5
27
4
12
3
9
2
5
1
1
Fftss· Ve Dağlar Yankılandı
8/1005.02.2021

genel olarak akıcı olsada yer yer sıkıldığım yerler oldu konuyla alakası olmayan insanların hikayelerini okuduk ana olaydan saptı gibi bi yerde

KKayıp Düşler Bulvarı· Ve Dağlar Yankılandı
8/1023.04.2020

Hep bir gerçek yaşamın acı hikayesi... Okunmaya değer ama Uçurtma Avcısı ve Bin Muhteşem Güneş'in önüne geçemez

HHellopeople· Ve Dağlar Yankılandı
7/1027.12.2019

Duygular aşırı iyi ama valla bi yerde gitmiyor artık

Aasau· Ve Dağlar Yankılandı
6/1013.10.2019

Diğer kitapları kadar etkileyici ve sürükleyici olmasa da yine de iyi bir eser sayılır. Uçurtma Avcısı ve Bin Muhteşem Güneş ile yakaladığı büyük başarıyı bu sefer tanınmışlığın verdiği rahatlıkla yazarak yazarlığını taçlandırmak istemiş yazar. Öyküden daha çok yazım tekniğini ön plana çıkarmış. Bu kitap diğer kitaplarının aksine öykü kurgusu nedeniyle çok fazla etkileyici gelmiyor insana. Ancak edebi yönden iyi sayılır. Yine öykü Afganistan'da başlıyor ve orada yaşananlar, yaşanabilecek olanlar ve her daim yürek burkan hayat mücadelesine tanık oluyorsunuz. Ancak Afganistan'dan çıkınca konu dağılıyor, ilgi azalıyor. Dolayısıyla kitabın başlarındaki akıcılık ortalarına doğru kaybolmuş gibi bir hisse kapılıyorsunuz. Kitap ilerledikçe karakterlerin birbiriyle bağlantısında çok fazla kopukluk oluşuyor ve bu durum okurken insanı asıl konudan uzaklaştırıyor. Yazarın diğer kitaplarına göre biraz yavaş ilerliyor. İlk iki kitabın aksine öykü tekdüze ilerlemiyor, iç içe geçmiş farklı dönem ve karakterler çok fazla kafa karıştırıyor ve sürükleyiciliği ve heyecanı azaltıyor. Bu durum bazıları için sıkıcı olabilir ve kitabı okumada isteksizlik oluşturabilir.

Xxtina· Ve Dağlar Yankılandı
7/1027.07.2018

Hosseini'nin diline özgü su gibi akıcı olan bir şey var. Bin Muhteşem Güneş ve Uçurtma Avcısı'na kıyasla daha az beğendim, biraz daha fazla sıkıldım ama kesinlikle okuduğuma değdi, yine sonda fark etmeden gözyaşlarım akıvermiş, yine kaybedilen onca an, yaşamın zorluğu, çekilen onca acı içimi dağlayıvermiş. İşte kitabın son kelimesini okuduktan sonra hep bu hisle kalıyorum. Kronolojik bir sırayla okusaydım belki bu kadar etkilenmezdim. Olayların iç içe geçmesi güzeldi, öyküsü paylaşılan her karakterin önemi de Abdullah ve Peri açısından önemli, onlar fark etmeseler bile. Abdullah'ın babasının başta anlattığı öykü Abdullah'ın hayatını öyle güzel bir dille özetlemiş ki, düşündüğüm zaman duygulanıyorum. Yine de bazı karakterleri bu kadar detaylı işlenmesinin bir süre sonra gereksiz olduğunu düşünüyorum.

Bbirbenbirsen· Ve Dağlar Yankılandı
8/1027.03.2018

Khaled Hosseini harika bir yazar bence...Bu 3. kitabi okudugum, her kitabinda yuzumde gercekten bir gulumsenin oldugu, gozlerimin gercekten dolu dolu oldugu, kalbimin sizladigi cok sayfa oldu...Iste bunu beceren yazarlarin kalbimde ayri bir yeri vardir her zaman bende. "Ucurtma Avcisi"nda ucurtmalarin, "Bin Muhtesem Gunes" de bir siirin ve "Ve Daglar Yankilandi" da da basit bir teneke kutuda saklanan kus tuylerinin anlami hep en derinden etkiledi beni...Bu kitapda da gene nesiller arasi, aileler arasi gelisen hayatlar silsilesi var...Acilar, derin sevgiler ve baglar. Ayni zamanda Afganistan gercegini ve guzel insanlarini, onlarin nesiller boyunca, Paris"e, Kabil"e, San Francisco"ya ve Tinos Adasi"na yayilan mucadelelerini okuyup, "vay be, hakikaten, icimde yankilandi her bir hayat ayri ayri" diye dusundum, tavsiye ederim, okuyun...

Bbüşes· Ve Dağlar Yankılandı
8/1011.08.2017

İçerisinde bir çok olay barındırıyor ki çoğu seni mutlu etmeyen son ile bitiyor. Lakin hayatta böyle değil mi? İşte bu yazarı bu yüzden seviyorum. Yalın hayat, doğru ve yanlışıyla hepsi bir arada...

CCalamity Jane· Ve Dağlar Yankılandı
2/1013.07.2017

diğer kitaplarındaki duygu yoğunluğunu kesinlikle hissedemedim. olaylar birbirinden çok kopuk. bir olay başlıyor ve sonu ne oluyor belli değil. romanın kahramanlarından sadece kız kardeşe yer verilmiş ama çoğu yerler kopuk. abinin ise sadece evlendiğini öğreniyoruz. en azından sonu tatmin eder dedim ama o da tatmin etmedi. açıkçası ben sevmedim.

SScylla· Ve Dağlar Yankılandı
10/1016.12.2015

Çok yoğun bir dönemimde okumama rağmen karakter fazlalalığı beni o kadar da rahatsız etmedi. Her karakterin ayrı bir güzelliği vardı. Yazarın diğer kitapları gibi bu kitabını da çok sevdim.

EEsmanur Kaya· Ve Dağlar Yankılandı
10/1024.11.2015

Diğer kitapları gibi duygu yoğunluğu fazla olmasa da güzel :)

Şşengül esen· Ve Dağlar Yankılandı
10/1016.10.2015

Kesinlikle okunması gereken muhteşem bir öykü. Uzun süre etkisinde kalınacak bir anlatım. Zihinsel hatirlamalarin olmadığı ama yüreğin hissettiği boşluk....peri ve aboollah...

Ggestlt· Ve Dağlar Yankılandı
8/1015.10.2015

Diger eserlerine gore daha da etkileyici bir kitap

Bbanucu· Ve Dağlar Yankılandı
8/1005.10.2015

http://kitaplardansayfalar.blogspot.com.tr/2015/05/ve-daglar-yankilandi-kitap-yorumu.html

NNESLİHAN GÖL· Ve Dağlar Yankılandı
3/1017.09.2015

Sıkıcıydı. ilk iki kitabı daha iyiydi.

Ddebris· Ve Dağlar Yankılandı
10/1002.09.2015

inanılmaz bir roman fazla söze gerek yok

Bburcuu_03· Ve Dağlar Yankılandı
8/1029.08.2015

Halit Hüseyini'nin ilk iki kitabına aşık biri olarak bu kitabı okurken de yine aynı ayarda,okurken beni mahvedecek elimden bırakamayacağım bir kitap bekliyordum.Elimden bırakamadım doğru,ama ilk iki kitabın yazımıyla alakası yoktu. Yazar resmen 7-8 tane ayrı hikayeyi işlemişti. Tam bir tanesine kendimi kaptırırken onu kesip diğerine geçti,tam ona alışmışken o da bitti diğeri... Abdullah ve periyi bir ara unuttum yani.7-8 ayrı romanlık hikayeyi bir kitapta harcadı bence yazar. Ama yine de kaliteli bir kitap çıkmış ortaya.Okumaya kesinlikle değer...

Öözgse· Ve Dağlar Yankılandı
8/1022.08.2015

Yazar çokça ünlü olunca kitabı okumadan ezberlemis gibi oluyor insan. Gerçi bu benim yazarın okuduğum ilk kitabı. Okumaya bu kitapla başladığım için de memnunum, önyargılı olmak istemem. Öncelikle farklı insanların hayatlarını anlatarak tek bir öykü ortaya koymasını gerçekten beğendim. İkinci olarak ise fazla reklamdan olsa gerek duygusal, belki insanın gözlerini dolduracak bir hikaye beklerken insanların zayıf ve güçlü yanlarını vurgulayan son derece gerçekçi yazılmış bir romanla karşılaştım. Bundan da çok memnun kaldım. Bazı karakterler beni sinir etmedi değil ama zaten gerçek hayattaki insanlar da öyle. Kitaba belki kimse kusursuz diyemez ama kesinlikle okunmaya değer denilebilir diye düşünüyorum.

NNyksS· Ve Dağlar Yankılandı
7/1008.06.2015

Kitap aslında Afganistan'ın küçük bir köyü Şadbağ'da yaşayan Peri ve Abdullah'ın hikayeleri olarak görünse de tam olarak öyle değil, çünkü kitapta çok fazla karakter var ve yazarımız karakterleri kısaca tanıtmak yerine uzun uzun karakter detaylarına girmiş (bir çoğuda gereksiz olarak) ve tek bir hikaye değil, "hikayeler bütünü" çıkmış ortaya. Tam kendinizi olayların akışına kaptırmış, karaktere ısınmaya başlamışken hoop! yazarımız orada kesip bambaşka bir hikayeye geçiş yapmış. Bu yüzden geri çekilip hikayeye geniş bir pencereden bakıp genel bir yorum yapabilmek mümkün değil. Aslında ilk başta bu durum hoşuma gittiyse de bir yerden sonra her şey o kadar karıştı ki kimi, neyi okuduğumu bilemedim ve sürekli geri dönüp hatırlamak zorunda kaldım.

Kkitapsevinci· Ve Dağlar Yankılandı
9/1001.05.2015

http://kitapsevinci.blogspot.com.tr/2015/04/ve-daglar-yankland-khaled-hosseini.html

Ggül ekmen· Ve Dağlar Yankılandı
6/1003.04.2015

Khaled Hosseını kitaplarını okumak benim için keyiftir ancak bu son kitabı için “Uçurtma avcısı” ve “ Bin muhteşem güneş” teki duygu yoğunluğunu alamadım..Aslında ana karakterler insanda inanılmaz merak uyandırıyor fakat araya giren yan karakterlere gereğinden fazla değinildiği için sürekli kopmalar yaratıyor. Okunmaz mı okunur zira Hosseını’nin anlatımı akıcı 3 kitabınıda okumuş biri olarak diyebilirim ki sanki orada o zamanda yaşıyorsunuz öyle ki üç kitabınıda ara vermeden arka arkaya okumuş olduğumdan olsa gerek içim dışım Afganistan savaş ve acı ile doldu..

FFERHAT1453· Ve Dağlar Yankılandı
5/1014.03.2015

kitapda yardımcı karekterler fazla yer verilmiş ana karakterler kitabın başında ve sonunda var.uçurtma avcısı kadar olmasada güzel bir kitap

Eegoyis· Ve Dağlar Yankılandı
9/1009.03.2015

Kitap ilgi çekici bir hikayeyle başlıyor ve devam eden olaylarda akıcı bir şekilde ilerliyor. Kitabın yarısına geldiğinizde "sanırım olay çözüldü daha okumasam da olur" düşüncesine kapılıyorsunuz. Kitabı yarıladıgınız kısım en sıkıcı kısmı malesef. Bu yazarın kitabında sıkılacağım yerlerin olmasını hiç beklemezdim mesela. Daha sonra farklı karakterlere geçiyor ve tekrar merakla okumaya devam ediyorsunuz. Kitapta çok fazla karakter ve bu karakterlerin hikayeleri var. Her bir karakterden ayrı bir roman oluşturabilir o derece derin ve güzel hikayeler. Fakat hepsini tek bir kitapta toplaması kitabı ağırlaştırmış ve boğmuş biraz. Ve kitabın sonu çok daha etkileyici bitebilirdi ama öyle olmamış. HALİT HÜSEYİN kitapları zaten güzel fakat bu kitap diğer iki kitabına göre (uçurtma avcısı, bin muhteşem güneş) bir kaç tik aşağıda kalmış.

Bbetfln· Ve Dağlar Yankılandı
9/1018.02.2015

Afganları anlatan romanları çok seviyorum ve bu kitap bunu anlamamı sağladı, kesinlikle mükemmel. Hosseini ne yazsa okurum gibi geliyor

Lleylakce· Ve Dağlar Yankılandı
7/1013.02.2015

Kitap kendini okutuyor .Çok fazla karakter var hepsini ayrı ayrı hikâyeleriyle aktarmış yazar .Aktarırken kimdi diye düşünürken bölüm sonunda açıklıyor.Akıcı yine .Fazla beklentiye girmeden okuyunca güzel.Yazarların ilk göz ağrılarını severim.Uçurtma Avcısı Favori kitabım olarak kalacak.

Zzeynep aslan· Ve Dağlar Yankılandı
6/1013.02.2015

Bir Uçurtma Avcısı gibi 2 günde bitirdiğim bir kitap değil. Tercih sizin :)

Benzer Kitaplar