David Lynchin Kayıp Otobanı ÜzerineAdeta Lynch hayatınız aslında bundan ibarettir demektedir bize; gerçekliği sahte bir haleyle bürüyen fantazmatik perdeyi aşarsanız, seçim kötüyle daha kötü arasında, toplumsal gerçekliğin aseptik, iktidarsız yavanlığıyla kendini yok eden şiddetin fantazmatik Gerçeki arasındadır.(Arka Kapak)Belki güvenilmemesi gereken, pek çok eleştirmenin, Kayıp Otobanın gerçekliği deli sanrısından ayıran çizgi bulanık olduğu için (olay örgüsü kimin umurunda - asıl önemli olan hayal gücü ve ses efektleri tutumu) insanın boşuna tutarlı bir anlatı çizgisi aradığı aşırı karmaşık, çılgınca bir film olduğu iddiasıdır. İlk elden mutlaka (iktidarsız kocaya dair) gerçek bir hikayeyle uğraştığımızda ısrar etmek gerek, bir noktada (Reneenin öldürüldüğü nokta) kahramanın kendisini güçlü kılan, Ödipal üçgenin parametrelerini yeniden kurduğu psikotik bir sanrıya dönüşür hikaye-psikotik sanrısının alanı içinde, tam ilişkinin olanaksızlığı kendini yeniden duyurduğunda, sarışın Patricia Arquette (Alice) genç sevgilisine Bana asla sahip olamayacaksın dediğinde, anlamlı bir şekilde Pete Frede geri dönüşür, yani gerçekliğe geri döneriz.Orijinal Adı : The Art of the Ridiculous Sublime: On David Lynchs Lost Highway)
David Lynchin Kayıp Otobanı ÜzerineAdeta Lynch hayatınız aslında bundan ibarettir demektedir bize; gerçekliği sahte bir haleyle bürüyen fantazmatik perdeyi aşarsanız, seçim kötüyle daha kötü arasında, toplumsal gerçekliğin aseptik, iktidarsız yavanlığıyla kendini yok eden şiddetin fantazmatik Gerçeki arasındadır.(Arka Kapak)Belki güvenilmemesi gereken, pek çok eleştirmenin, Kayıp Otobanın gerçekliği deli sanrısından ayıran çizgi bulanık olduğu için (olay örgüsü kimin umurunda - asıl önemli olan hayal gücü ve ses efektleri tutumu) insanın boşuna tutarlı bir anlatı çizgisi aradığı aşırı karmaşık, çılgınca bir film olduğu iddiasıdır. İlk elden mutlaka (iktidarsız kocaya dair) gerçek bir hikayeyle uğraştığımızda ısrar etmek gerek, bir noktada (Reneenin öldürüldüğü nokta) kahramanın kendisini güçlü kılan, Ödipal üçgenin parametrelerini yeniden kurduğu psikotik bir sanrıya dönüşür hikaye-psikotik sanrısının alanı içinde, tam ilişkinin olanaksızlığı kendini yeniden duyurduğunda, sarışın Patricia Arquette (Alice) genç sevgilisine Bana asla sahip olamayacaksın dediğinde, anlamlı bir şekilde Pete Frede geri dönüşür, yani gerçekliğe geri döneriz.Orijinal Adı : The Art of the Ridiculous Sublime: On David Lynchs Lost Highway)