Felsefi/politik metinlerden oluşan Tin Kemiktir ve popüler kültür metinlerini içeren Bilinmeyen Bilinenler serisi farkında olmadığımız ya da görmezlikten geldiğimiz, Jacques Lacanın kendini bilmeyen bilgi olarak tanımladığı alanlara odaklanıyor.
Hitchcockun filmlerinin toplumsal-politik boyutu başka bir yerde aranmalı. Sapıkın sonundaki iki yakın çekimi ele alalım-önce psikaytr öyküyü toparlar, sonra anne Normanın kendisi o son Bir sineği bile incitmezdim! monologunu yapar. Bu iki yakın çekim arasındaki yarılma, çağdaş öznelliğin çıkmazının bize kültürel eleştiri alanındaki bir düzine makaleden çok daha iyi anlatıyor.
Felsefi/politik metinlerden oluşan Tin Kemiktir ve popüler kültür metinlerini içeren Bilinmeyen Bilinenler serisi farkında olmadığımız ya da görmezlikten geldiğimiz, Jacques Lacanın kendini bilmeyen bilgi olarak tanımladığı alanlara odaklanıyor.
Hitchcockun filmlerinin toplumsal-politik boyutu başka bir yerde aranmalı. Sapıkın sonundaki iki yakın çekimi ele alalım-önce psikaytr öyküyü toparlar, sonra anne Normanın kendisi o son Bir sineği bile incitmezdim! monologunu yapar. Bu iki yakın çekim arasındaki yarılma, çağdaş öznelliğin çıkmazının bize kültürel eleştiri alanındaki bir düzine makaleden çok daha iyi anlatıyor.
89 sayfa