Emeviler, şirki tanınmaz hale sokarak, Ebu Cehil’de olanları İslam diye dinleştirdiler.
Vahyin yeryüzüne inen ilk suresinde Cenabı Hakk’ı tanıtmaya ayrılan ayet sayısı beş, insanı tanıtmaya ayrılan ayet sayısı üç iken şirk patronu Ebu Cehil’i anlatmaya ayrılan ayet sayısı, onbirdir. Sarsıcı bir delaletle şuna vurgu yapılmıştır: Şirkin başı olanlar ve binnetice şirk, Allah’ın varlık ve birliği de dahil, her şeyden önce tanınmalıdır. Çünkü şirk ve şüreka tanınmadan, Allah’ın varlığına ilişkin kısımları da dahil, Kur’an mesajı tanınamaz.
Kur’an’ın savaşı, şirk iledir, ateizm veya öteki dinlerle değil. Şirkin olmadığı yerde Kur’an din savaşına girmez. Kur’an iki yerde savaş veriyor: 1.Genel Savaş, 2.Din Savaşı. Bunların ikisi de zulme karşıdır. İslam, hiçbir din ve inançla kavgaya girmiyor. Tek istisna şirktir.
Tevhit bilinmeden onun zıddı olan şirk bilinemeyeceği gibi, şirk tanınmadan da onun zıddı olan tevhit bilinemez. Emevi zorbaları, bu gerçeği çok iyi bilmekteydiler ve İslam mesajının anlaşılmaması için bu bilgilerini ustalıkla kullandılar. Onlar, biliyorlardı ki, tek başına tanıtılan tevhit Kur’an’ın tevhidi olmayacaktır. Onlar bir yandan tevhidi anlatarak, Allah ile aldatılan kitlelerin nabzını şerbetlediler, öte yandan, şirkin tanınmasına olanak vermeyerek İslam’ın gerçek mesajının hayata geçmesini engellediler.
Bugünün Emevi takipçisi siyaset dincilerinin yolu da aynen budur. Onlar da, bir yandan yüzbinlerce ifade edilen camilerle, Kur’an kurslarıyla tevhidi anlatırken öte yandan en azılı Kelimesi Şehadet düşmanı emperyalistlerle işbirliği yaparak şirkin tanınmasına giden tüm yolları tıkamaktadırlar. Böylece hem Müslümanları memnun ediyorlar hem de İslam’ın düşmanlarını.
Kur’an’ın en büyük devrimi, şirkin sadece bir türünü değil, her türünü deşifre etmek olmuştur. Özellikle menfaatçılık ve riya şirkini. Bu eser Kur’an’ın o büyük devrimini ayrıntılamaktadır.
Emeviler, şirki tanınmaz hale sokarak, Ebu Cehil’de olanları İslam diye dinleştirdiler.
Vahyin yeryüzüne inen ilk suresinde Cenabı Hakk’ı tanıtmaya ayrılan ayet sayısı beş, insanı tanıtmaya ayrılan ayet sayısı üç iken şirk patronu Ebu Cehil’i anlatmaya ayrılan ayet sayısı, onbirdir. Sarsıcı bir delaletle şuna vurgu yapılmıştır: Şirkin başı olanlar ve binnetice şirk, Allah’ın varlık ve birliği de dahil, her şeyden önce tanınmalıdır. Çünkü şirk ve şüreka tanınmadan, Allah’ın varlığına ilişkin kısımları da dahil, Kur’an mesajı tanınamaz.
Kur’an’ın savaşı, şirk iledir, ateizm veya öteki dinlerle değil. Şirkin olmadığı yerde Kur’an din savaşına girmez. Kur’an iki yerde savaş veriyor: 1.Genel Savaş, 2.Din Savaşı. Bunların ikisi de zulme karşıdır. İslam, hiçbir din ve inançla kavgaya girmiyor. Tek istisna şirktir.
Tevhit bilinmeden onun zıddı olan şirk bilinemeyeceği gibi, şirk tanınmadan da onun zıddı olan tevhit bilinemez. Emevi zorbaları, bu gerçeği çok iyi bilmekteydiler ve İslam mesajının anlaşılmaması için bu bilgilerini ustalıkla kullandılar. Onlar, biliyorlardı ki, tek başına tanıtılan tevhit Kur’an’ın tevhidi olmayacaktır. Onlar bir yandan tevhidi anlatarak, Allah ile aldatılan kitlelerin nabzını şerbetlediler, öte yandan, şirkin tanınmasına olanak vermeyerek İslam’ın gerçek mesajının hayata geçmesini engellediler.
Bugünün Emevi takipçisi siyaset dincilerinin yolu da aynen budur. Onlar da, bir yandan yüzbinlerce ifade edilen camilerle, Kur’an kurslarıyla tevhidi... tümünü göster
Gerçekler yüzümüze bir kez daha tokat gibi çarpıldı.
Yasar Nuri Öztürk dine bakışıyla , dini yorumlamasıyla aykırı bir duruş sergileyen İlahiyat Profesörüdür. Ayni zamanda bir hukukçu ve siyasetçidir. Söylemleriyle , açıklamalarıyla ciddi derecede sansasyon yaratmış ve kimi çevreler tarafından "dinsiz , imansiz " diye yaftalanmistir.
Genel olarak herkesten farklı bir bakış açısı var. Ve toplumumuzun farklı olana tahammülsüzlüğü ve farklı olanı sindirme politikası beni bu kitabi okunmaya bu insani anlamaya yöneltti.
ö.ö. -efendim sizin gibi bir din adami'nın chp'ye geçmesinin nedenini öğrenebilir miyiz acaba?..
y.n. /-burnundan soluyarak/ bir kere o soruyu düzeltelim..
ben 'din adamı' değilim, ben din bilimleri* ile uğraşan bir bilim adamıyım..imam mıyım ben ?.. onlara da din adamı değil zaten, 'din görevlisi' demek gerekir..
Bu verdiği cevap dahi saygı uyandırır.
Kitaba gelince şirk temalı kitabi bana şirk kavramının "Allaha ortak koşmak , Allah'a ortaklar oluşturmak " tanimlamamdan çok daha geniş bir kavram olduğunu gösteriyor. İslam'in geldiği noktada müslümanların tavır ve davranışlarıyla , düşünceleriyle sirke , gizli sirke alet olduklarını iddia ediyor.
Tevhit inancı ile şirkin karşıt kavramlar olduğunu , şirkin bilinmeden tevhit inancının eksik kalacağını ifade ediyor.
Şirkin tanımını da tevhit dininin yozlaştırdığı anda ortaya çıkan dinin adi olarak yazıyor.
Kur'an'in dikkatle okunursa Kur'an'in ve peygamberlerin mücadelesinin dinsizlikle değil Şirk ile olduğunu söylüyor.
Genel olarak dinde aklın , ilmin , bilimin on planda tutulmasını istiyor. İslam dininin ve Kur'an'in akli on plana alan bir din olduğundan bahsediyor. Ve bence kesinlikle hakli.
Çok sarsıcı iddialar bulunan bir kitap. Ve ciddi manada bilinenin dışında bilgiler içeriyor. Özellikle Diyanet işlerine karşı ciddi eleştirilerde bulunmuş , rakamsal veriler ortaya koşmuş.
Tarikatlara. Dervişlere , alim diye gecinenlere , şeyhlere , muritlere , din kisvesi adi altında ticaret yapanlara , dini kotu emellerine alet edenlere , dincilik yapıp dindar olmayanlara ciddi eleştiriler getiriyor. Bu güruhun islamin değerlerini harcadığına inanıyor.
Karton Cilt, 496 sayfa
Yeni Boyut Yayınları tarafından yayınlandı