Hayır... Dar Zamanlar 3

Hayır... (1987), Adalet Ağaoğlunun yakın tarihimizi dar zamanlarda keskinleştiren tekniğiyle, edebiyatımıza kalıcı bir soluk kattığı roman dizisinin Ölmeye Yatmak ve Bir Düğün Gecesinden sonraki üçüncü halkası. Bu tek başına olduğu kadar bağlantılı olarak da okunabilecek üçüncü halkada ise, bir yanıyla Aysel Derelinin çalışmalarıyla hak kazandığı yaşamboyu onur ödülüne hazırlandığı geceden yola çıkarak, hem kendi hem de üllkenin 1980 darbesi ve sonrasındaki yakın geçmişiyle hesaplaşması; diğer yandan da devamını özlettiren ipuçlarıyla gelecek yer alıyor. Adalet Ağaoğlu (1929); 50li yıllarda başlayan oyun yazarlığından 70 sonrasında hız alan roman, öykü, deneme ve günce yazarlığına, Cumhuriyet yazınımızın en önde gelen modern klasiklerindendir.

Hayır... (1987), Adalet Ağaoğlunun yakın tarihimizi dar zamanlarda keskinleştiren tekniğiyle, edebiyatımıza kalıcı bir soluk kattığı roman dizisinin Ölmeye Yatmak ve Bir Düğün Gecesinden sonraki üçüncü halkası. Bu tek başına olduğu kadar bağlantılı olarak da okunabilecek üçüncü halkada ise, bir yanıyla Aysel Derelinin çalışmalarıyla hak kazandığı yaşamboyu onur ödülüne hazırlandığı geceden yola çıkarak, hem kendi hem de üllkenin 1980 darbesi ve sonrasındaki yakın geçmişiyle hesaplaşması; diğer yandan da devamını özlettiren ipuçlarıyla gelecek yer alıyor. Adalet Ağaoğlu (1929); 50li yıllarda başlayan oyun yazarlığından 70 sonrasında hız alan roman, öykü, deneme ve günce yazarlığına, Cumhuriyet yazınımızın en önde gelen modern klasiklerindendir.


Değerlendirmeler

değerlendirme
Profil Resmi
9 puan

Adalet Ağaoğlu'nun "Dar Zamanlar" serisinin nihayeti. "Son kitabı" da diyebilecekken "nihayet" dedim; şundan ötürü:

"Bakarsın çok özlenmiş biri az sonra nihayet çıkagelir; telefon nihayet herkes için iyi olacak bir haberi taşıyarak çalabilir; bir ses nihayet "sürdürecek miyiz böyle?" diye sorabilir. Böyle? ya da diyebilir ki "işte artık kendimle yüzyüzeyim; Rahat değil, ama bunda insanı bağımsız kılan bir yan var; yeryüzünün tek benzersiz şiiri."

Aysel'in nihayet uçtuğu çıplak gözle takip edilebiliyor. bildiğin, yerden yükseliyor kadın. "Hayır" diyerek yeryüzünün tek benzersiz şiirini yazıyor. Öyle bir "bilmek", öyle bir "görmek" ki akşamüstlerinin kimsesizliği kadar kesin. Ve elbette can yakıcı. "Bok vardı sanki" dedim ben ara ara okurken, "yeryüzünün tek benzersiz şiirini yazıyorsun."

8 puan

Üçlemenin finali, ilk iki kitabın aksine daha soyut bir anlatım içeriyor. Yani ilk kitaptaki bilinç akışı ve ikinci kitaptaki iç ses teknikleriyle birlikte her kitapta farklı bir yazım tarzı kullanılmış. Sırf bu bile eseri farklı bir seviyeye yükseltiyor.

Başlangıç gibi kapanış da başkarakter Aysel ile oluyor. Bu sefer 80'lerin Türkiyesi resmedilirken, yine dönemin siyasi gündemiyle birlikte gözler aydınlara çevrilmiş. "Hayır" demesini bilen ve bilmeyen aydınların seçtikleri yollar Türkiye'nin yakın tarihine çıkıyor.

Bir bütün olarak bakıldığında ise üçleme, içerdiği dönemin portresini oldukça canlı bir şekilde ortaya koyan, lafını esirgemeyen, net bir yazım diline sahip Türk edebiyatının yüz akı eserlerinden biri.


Baskı Bilgileri

303 sayfa


ISBN
9789944880022

Diğer baskılar


Etiketler: çağdaş roman

Benzer Kitaplar

Şu An Okuyanlar

Şu anda kimse okumuyor.

Okumuşlar

The Ugly özo AFD onursan
4 kişi

Okumak İsteyenler

Okumak isteyen bulunamadı.

Takas Verenler

Takas veren bulunamadı.
Puan : hepsi | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10
Değerlendirme Zamanı: en yeni | en eski