Dünyayı idrak etmiş, belli seviyeye gelmiş aydınların hemen hemen tamamı çağımızın milliyetçilik çağı olduğunu çok sık tekrar ederler. Milliyetçilik nedir? sorusuna da milletini sevmek veya milleti için çalışmak gibi cevaplar verirler. Sevmek subjektif bir olaydır; tartılmaz, ölçülmez; kimin milletini sevdiğini veya kimin daha çok sevdiğini nasıl anlayacağız? İstisnai tipler hariç herkes milletini sever. Zerre kadar aklı olan bir kişinin de milletim için çalışmam dediği duyulmamıştır.Öyleyse herkes milliyetçidir; bunu vurgulayıp, milliyetçiyim demeye ne gerek var?Sevmek, milleti için çalışmak subjektif olaylardır; oysa Ben milliyetçiyim derken bir dünya görüşü ifade edilmektedir. Bir dünya görüşünü subjektif olaylarla açıklamaya imkan yoktur. O hyalde milliyetçilik nedir? Milliyetçiliği bilmeden de sosyolojik boyurlarıyla milleti ve hayatımızdaki rolünü yeterince anlamak mümkün değildir.
Dünyayı idrak etmiş, belli seviyeye gelmiş aydınların hemen hemen tamamı çağımızın milliyetçilik çağı olduğunu çok sık tekrar ederler. Milliyetçilik nedir? sorusuna da milletini sevmek veya milleti için çalışmak gibi cevaplar verirler. Sevmek subjektif bir olaydır; tartılmaz, ölçülmez; kimin milletini sevdiğini veya kimin daha çok sevdiğini nasıl anlayacağız? İstisnai tipler hariç herkes milletini sever. Zerre kadar aklı olan bir kişinin de milletim için çalışmam dediği duyulmamıştır.Öyleyse herkes milliyetçidir; bunu vurgulayıp, milliyetçiyim demeye ne gerek var?Sevmek, milleti için çalışmak subjektif olaylardır; oysa Ben milliyetçiyim derken bir dünya görüşü ifade edilmektedir. Bir dünya görüşünü subjektif olaylarla açıklamaya imkan yoktur. O hyalde milliyetçilik nedir? Milliyetçiliği bilmeden de sosyolojik boyurlarıyla milleti ve hayatımızdaki rolünü yeterince anlamak mümkün değildir.