Kış Bahçesi
Arka Kapak Çok satan Ateşböceği Yolu kitabının yazarından, bir anne ile kızları arasındaki karmaşık bağlara ve geçmiş ile gelecek arasındaki yıkılmaz bağa dair sürükleyici, yürek sızlatacak kadar etkileyici ve güzel bir roman. Bazen annenin geçmişine bir kapı araladığında, kendi geleceğini bulursun! Meredith ve Nina Whitson birbirine taban tabana zıt karakterlerdeki kız kardeşlerdir. Biri evde kalıp çocuklarına bakmış ve aile işinin başına geçmiş, diğeriyse hayallerinin peşinden gidip dünyayı gezmiş ve ünlü bir foto muhabir olmuştur. Ancak sevgili babaları hastalandığında bu birbirine yabancı iki kadın, kendilerini yine bir arada, şimdi bile kızlarına herhangi bir avuntu vermeyen, aşırı mesafeli anneleri Anya’nın yanında bulacaktır. Anneleriyle aralarındaki tek bağ, onun, çocukluklarında bazı geceler kızlara anlattığı bir Rus masalıdır. Ölüm döşeğindeki babalarınınsa, hayatındaki kadınlardan son bir arzusu vardır. Anya kızlarına bir masal anlatacaktır; yıllar önce başladığı ama hiç bitirmediği o masalı. Hem de bu kez sonuna kadar. Bu masal daha önce duydukları hiçbir şeye benzememektedir; altmış yıldan uzun bir zamanı kapsayan, savaş mağduru Leningrad’da başlayıp günümüz Alaska’sına kadar uzanan, sürükleyici, gizemli bir aşk hikâyesi. Nina’nın gerçeği açığa çıkarma konusundaki saplantısı, onları annelerinin geçmişlerinde, ailelerini tümüyle sarsacak ve tamamen değiştirecek bir sır öğrenecekleri, beklenmedik bir yolculuğa sürükler. İlk sayfasından son sayfasına kadar büyüleyen Kış Bahçesi, hem epik bir aşk hikâyesi hem de yaşamları kesişen kadınların detaylı bir portresi olması bakımından nadir bulunur bir eser. İlham verici şiirsel yazımıyla, son sayfa okunduktan uzun süre sonra bile okuyucunun aklından çıkmayacak. “Okuyucular, anne ve kızlar yakınlaştıkça hem gülmekten hem de ağlamaktan kendilerini alamayacaklar.” -Publishers Weekl
Baskılar2
Bu eserin yayımlanmış baskıları. Bir baskıya tıklayarak yayınevi, ISBN, sayfa sayısı ve basım bilgilerini görebilirsiniz.
Düzenleme Geçmişi
Yükleniyor...
Puanlama
Yorumlar(25)
Tüm puanları gör (341)Okurken bu nasıl bir anne diye başladım ama biterken sarılasım geldi. Çok güzeldi.
Acıdan sırların içine sessizce yerleşmiş bir hikâye.
Aslinda yazarin temasi butun kitaplarinda ayni. Cok yakin olan kardes,arkadas vs. Bi sekilde ayri dusup gecmisi sorgulamalari ve bunun sonucunda buyuk bir trajediyle tekrar bi araya gelmeleri falan filan. Tamam yazarin olayi baglama bicimi, kurgusu , detaylari gercekten cok hos ama her kitapta da bu olmaz ki. Cidden sikiyor bir sure sonra. Bu kitapta da aynisi var. Mere ve annesinin sacma sapan davranislari insani cileden cikaracak duzeyde. 250 sayfadan sonra kitap halini aliyor ,onun oncesinde bir tripler savasi okuyorsunuz. Acikcasi sonlara dogru gercekten birseyler okudugumu hissettim ben. Yoksa ilk sayfalar insanin sabrini zorlar nitelikte.
10 puan üzerinden 100 veriyorum.. Harika bir konu, muhteşem bir anlatım.. O soğuk savaş dönemini iliklerime kadar hissettim ve sonundaki mutluluk içimi ısıttı. Bir nebzede olsa.. Kitaplığımda uzun zamandır okunmayı bekleyen ve beni bunun için üzen kitaplardan.. "Birlikte olmak için birlikte olmamız gerekmez." İşte sonuç bu...
Okuduğum ikinci kitabıydı bu yazarın yine harika bir kitaptı. Başta biraz sıkıldım açıkçası ama yazara güvendiğim için devam ettim iyiki de devam etmişim diyorum. Bir ailenin geçmişte yaşadıklarını bugüne ışık tutması sonucu gelişen olaylara sanki film izliyormuşcasina ya da bir kenarda durup o sahnelere tanık oluyormuş gibi hissettimeyi kesinlikle başarıyor yazar, kelimeler uçup gidiyor siz arkasından bakakalıyorsunuz ve gözyaşlarınız sizden bağımsız akıyor. Mutlaka okuyun derim, bu yazara bir kez daha hayran kaldım.
Basit bir dille yazılmış bir kitap. Nedense buna rağmen yada bu sebeple duyguyu bir şekilde aktarmayı başarıyor. Ancak şu masal olayını biraz zorlama buldum. Hikaye masal formatından çıkınca kitap çok daha iyi oldu bence. Sonunu da pek gerçekçi bulamadım. Ancak insan Kış Bahçesi gibi bir kitabı üstün bir edebiyat eseri okumak için yada gerçekçilik için okumaz diye düşünüyorum. Bunlar olmasa da bir çok insanın aradığını bulacağı bir roman.
İlk 200 sayfadan sonra kitap kıvamını buldu ve sonlara doğru alıp götürdü ... Uzun süre aklımdan çıkmayacak ve belki Vera 'yı hiç unutmayacağım ...
Bir roman hem boylesine huzurlu biterken hem de nasil bu kadar hüzünlü, bu kadar can yakici olabilir.Bir anne ile kizlarinin iliskilerini sorgulayan siradan bir roman oldugunu dusunerek basladim ancak işin cok cok farkli bir boyutu varmis.. Gerçek şu ki "İnsanların davranışlarını değil, davranışlarının nedenlerini sorgulamalıyız önce" mesajını veren okuduğum en iyi kitap..
Olaylari kavrayana kadar biraz sıkıcı gelebilir. . Ama asla elinizden bırakmayın bu kitabi...
Bu tarz popüler kitapların dilini biliyorsunuz ya da tarzını... Bu kitap onlardan anlatım açısından bir tık daha yukarıda... Yani kadınların duygularını, yaşayış tarzlarını, farklı karakterleri kafanızda oluşturup; empati kurmanıza yardımcı olacak cümleler bulabiliyorsunuz... Devamı : http://blogumabandim.blogspot.com/2014/08/ks-bahcesi-kristin-hannah.html
Kristin Hannah çok sevdiğim yazarlardan dört kitabını okudum her kitabında hem güldüm hem ağladım
Bir kitabi okumaya baslarsiniz, bahsi gecen mekan ve olaylari merak edip tarayiciniza yazar arama tusuna basarsiniz... bazen gorsel bir solen gibi manzaralarla, bazende insan ruhunun hayalini bile dusunemeyecegi kadar buyuk bir yikimla karsilasirsiniz! Sukretmek icin cok fazla nedenimiz var! Cunku yanimizda ailemiz ve sevdiklerimiz...
Her kitaba sonuna kadar hak vermeyi severim ama 200. sayfayla beraber sıkıntıdan patladım.ne sıkıcı ve basit bir dil kullanılmış.Merak duygusunu hiç harekete geçiremeyen bir kitap olmuş 3/10
hikaye içinde hikaye saklı..yazarın diğer romanları gibi gerçekçi,göz yaşlarıyla dolu sıcak bir kitap..
Bu kez bir kitabı değil genel olarak bir yazarı değerlendirmiş olacağım sanırım! Kristin Hannah'ın ilk kitabı çevrildiğinde daha ilk haftasında kitabı görüp tesadüfen almıştım. Ne özetini biliyordum ne de yorum okumuştum. Sanırım beni kapağı ile etkiledi. Ateşböceği yolu çok farklı bir kitaptı. içinde tüm zıt duyguları net olarak hissedebileceğiniz türden! Okurken sevinen sizsizin yada nefret eden, kuşkunun içine yerleştiği yahut umutsuz hisseden! Evet, beni ağlattı. Ama aşkı yada dostluğu ele aldığından değil belkide; Kate'nin yaşadığı o umutsuzluğu, öfkeyi, kuşkuyu yada yenilmişliği yazarın çok dokunaklı hissettirmesinden. Eşinin ona duyduğu aşk geçici olsaydı ondan başkası ile olsaydı kitap; sanırım en sevmediklerim arasına girerdi. Ve dostluk; ağlatan, güldüren ve affettiren! Çok farklıydı, tüm acı yönünü ve tüm tatlı anlarını yansıtan bir romandı. Sanırım Hannah'ın genel olarak başarısı farklı duyguları tek bir işleyişte bütünleştirmek! Kış bahçesini çıktığı an aldım ve sayesin de gerçek renkleri de alırken tereddüt etmedim. Kış bahçesi farklı bir deneyimdi. Ama gerçekten başarılıydı. Gerçek renkler her ne kadar bazen sinirlerimi bozsada Hannah'ın kaleminden çıktığını belli ediyordu. Sadece sonunda Dallas'a çok acıdım. Boşuna gitti seneler türünden! Bu yazar belki okumak istemediğimiz ve gözardı ettiğimiz birçok duyguyu -kıskançlık, kin, benlik duygusu- çok başarılı bir şekilde nakış nakış işliyor sayfalarına! Ancak neden bilmem kitaplarını bitirdiğimde farklı bir ruh hali oluşuyor. Belkide sonlarının daha belirleyici olması yada eksikliği hisssedilen duygular! Bitirince ister istemez 'Annesini seviyordu!' , 'Her ne kadar gerçek aşkı olmasa da kocasına değer verip seviyordu!' benzeri duyguları kendi kendime sorgulayıp sonra kabulleniyorum! Belkide bu benden kaynaklı, bilemiyorum! Ama Herşeyi ile Hannah'ın kalemi çok okunan yazar olmayı hakediyor, hepimizin bildiği sıradan bir konuyu yazsa bile kendini sıkılmadan okutacak beceriye sahip! Benden ilk kitabında geçer not aldı ki başarısız bir kitabı olsa dahi şüphe etmeden diğerlerine şans tanırım diye düşünüyorum. Pegasusa böyle başarılı bir yazarla bizi tanıştırdığından dolayı teşekkür ediyorum. Çeviriler sorunsuz ve kapakların değiştirilmeden basılması da çok güzel çünkü kapaklarını çok başarılı buluyorum. Umarım tüm kitapları hızla çevrilir ve bizde okuyabiliriz!
okuması zor.. bir o kadar da meraklandıran karmaşa dolu bir kitap..
ağlamamak için kendimi tuttuğum kitaplar olmuştu ama bunda kendimi tutamadım leoya çok üzüldüm sanırım anne olmamdan da kaynaklı içim yandı, gözümde aynen canlandırdım başları biraz sıkıcıydı ama yarıdan sonrası çok başarılıydı kesinlikle okumanızı tavsiye ederim
Enfes bir kitaptı.Kesinlikle okumanızı tavsiye ederim.
http://hasibecengiz.blogspot.com/2014/01/kitap-elestirisi-ks-bahcesi-kristin.html
Bir roman hem boylesine huzurlu biterken hem de nasil bu kadar hüzünlü, bu kadar can yakici olabilir.Bir anne ile kizlarinin iliskilerini sorgulayan siradan bir roman oldugunu dusunerek basladim ancak işin cok cok farkli bir boyutu varmis.. Gerçek şu ki "İnsanların davranışlarını değil, davranışlarının nedenlerini sorgulamalıyız önce" mesajını veren okuduğum en iyi kitap..
bittiğinde bir savaştan çıkmış gibi,bir enkaz gibi olmak ama her şeye rağmen hayret verici olaylar karşısında gülümsemeden duramamak...
Benzer Kitaplar

Gece Yolu

Ateşböceği Yolu (Ateşböceği Yolu, #1)

Gerçek Renkler

Duyguların Rengi

Sevgi Uğruna Yaptıklarımız

Bir Yumak Mutluluk (Blossom Street Serisi 2)

Küçük Mucizeler Dükkanı (Blossom Street Serisi 1)

Evden Çok Uzakta

Bahçemde Yeşeren Umutlar (Blossom Street Serisi 3)

Mucizeler Dükkanına Dönüş (Blossom Street Serisi 4)

