Kır Çiçeği Tepesi
Bazen kader, hayatımızdaki kişilerle sınar bizi. Ki hayaller bu sınavı geçmek için yeterli değildir... 1929 yılında Glasgow'da yaşayan genç, güzel Beattie'nin büyük hayalleri vardır, ta ki evli sevgilisi Henry'den hamile kalana kadar... Çocuğunu evlatlık vermek üzere dünyaya getirmeden hemen önce Henry karısını terk edip Beattie ile birlikte Londra'ya kaçmaya karar verir. Orada kendilerine yeni bir hayat kuracaklardır. Tam seksen sene sonra kader, Beattie'nin torunu Emma'ya oyununu oynayacaktır. Ünlü bir balerin olan Emma, geçirdiği sakatlık nedeniyle kariyerinden vazgeçerek aile bağlarının olduğu Avustralya'ya dönmek zorunda kalır. Büyükannesinden ona kalan çiftliğe vardığında, tek amacı oradaki eşyaları düzenlemektir. Ancak dört bir tarafı sararmış fotoğraflar ve eski mektuplarla çevrili olan Emma, geçmişin tozlu sayfalarında kalan bir aile sırrını çözmeye çalışırken bulur kendini. Emma attığı her adımda büyükannesiyle kaderlerinin nasıl da bir örüldüğünü keşfedecektir. Kır Çiçeği Tepesi, yalnızca iki kadının hikâyesini barındıran yürek burkan bir roman değil, ayrıca insanın elindeki gücü ve bu gücü keşfettiğinde neler yapabileceğini ortaya koyan bir başyapıt.
Baskılar1
Bu eserin yayımlanmış baskıları. Bir baskıya tıklayarak yayınevi, ISBN, sayfa sayısı ve basım bilgilerini görebilirsiniz.
Düzenleme Geçmişi
Yükleniyor...
Puanlama
Yorumlar(25)
Tüm puanları gör (104)Geçmiş dönemi ve günümüzü çok guz3l bir şekilde harmanlanmış çok acılarla dolu,sırlarlar aşklarla dolu bir roman ....
Beklentimi pek karşılayamadı.
Harika bir hikaye.Anlatım dili olarak su gibi akan bi kitaptı.Sonuna geldiğimde hala bi bölüm olması gerekiyormuş gibi hissettim.
Çok beğenerek okudum. Heyecan ve merak uyandıran bir konusu var. Yine de bitirdiğimde keşke bunlar da olsa, yarım kalmasaydı diye düşündüğüm, tatmin olamadığım yerler oldu. Ancak tam da gerçek hayattaki gibi, her şey olması gerektiği gibi olmuyor. Olsa biz okuyucular daha çok tatmin olmuş olacağız da, yazar gerçekçi olmayı seçmiş... Ancak dediğim gibi, çok güzel, okunası bir kitap...
Farklı zaman dilimlerinde yaşamış iki kadının hayat ve yaşam mücadelesini, bir tanesinin sıfırdan başlayıp yükselirken, diğerinin bir anda kariyerinin bitişini konu alan geniş olay örgüsüne sahip dinlendirici bir kitap. Kitabın geneline baktığımızda sonu zayıf kalsa da mutlu sonla bitiyor. Sarah Jio sevenlerin bu kitabı da seveceğini söyleyebilirim.
Yazarın yazacağı çok şey varmış ama ne yazık ki sadece bir kitapta biraz yarım da olsa güzel bir kurgu ortaya çıkarmış. Hani öyle ki seri olsa yaklaşık üç kitap çıkardı çok rahatlıkla. Battie, Emma ve Lucy ayrı ayrı ele alınsa ne kadar güzel olurmuş. Emma'nın hikayesi neyse ki o kadar hüzünlü değildi kitaptaki aşırı hüznü dengelemiş. Kitap olarak fena değildi ama yaz kitabı olarak tatil bavuluma almıştım, biraz hüzünlü oldu.
Çok keyifle, hiç sıkılmadan okudum. Ben bu yazzarın tarzını çok sevdim. Deniz feneri koyu da çok güzeldi...
İlk kez okuduğum bir yazardı tavsiye üzerine almıştım hoşuma gitti, yazarın dili akıcıydı. İki karakteri farklı zamanlarda geri dönüşlerle ele almış, hayatlarından kesitler sunmuş, çok hoş olmuş etkileyiciydi ama sonunda hayal kırıklığına uğradım açıkçası hikaye yarım bırakılmış. Belki devamı gelir belki de gerisini okuyucunun hayal gücüne emanet edilmiş.
Okurken karakterler yerine ben deliriyordum. Bir gün sırf bu yüzden kriz geçireceğim. Ne ağlattı ama !
Harikaydı ama Lucy nin sonunda ki tepkisini görmek isterdim biraz daha bir sayfacık daha olsay mış ama yine de güzeldi...
Sürükleyici bir konusu vardı elimden bırakmadım kitabı.gerçekten değdi okuduğuma👍
Çok etkileyici bir kitaptı..Kahramanımız o kadar yoksul ve o kadar acı içinde yaşadı ki zaman zaman çok üzüldüm ama kitabın anafikri sanırım "elimizdeki gücün farkına vardığımızda çok şey yapabileceğimiz"di..
Hikayenin bir günümüze bir geçmişe giderek örülmüş olması, kitaba sürükleyicilik kazandırmış.
Tarihi kurgu dalında ödül alan bir yazar ve akademisyen Kimberley Freeman. Kurguyu beğendim . Sürükleyici bir roman.Merakla sayfaları çeviriyorsunuz.
ÇOK GÜZEL BİR ÖYKÜ VE SÜPER,AKICI BİR ANLATIM.
çok güzeldi hem bir an önce bitsin istedim sonunu merak ettiğim için hem de hiç bitmesin istedim
Geçmişle bugün harika bir şekilde harmanlanmis, oldukça akıcı bir kitap.
Muhteşem bir kitaptı. Mutlaka devamı gelmeli...
Son zamanlarda okuduğum en iyi kitaplardandı...
sonuna kadar aralıksız ve beğenerek okudum taki lucy ile ile buluşamadığını öğrenene kadar. sonu beni hayal kırıklığına uğrattı
http://egemvekitaplarim.blogspot.com.tr/2014/06/kir-cicegi-tepesi.html
Kitap güzeldi beğenerek okudum ,ama kitabın ortasında bazı bölümler çok uzatılarak anlatılmış sonu ise kısa kısa geçti sonunu böyle beklemiyordum daha devamı olmalıydı.
Çok dokunaklı bir hikayeydi. Yazarın anlatımı ise o kadar akıcı ki kitabı ne zaman bitirdiğimi anlayamadım. Hikayenin içine girmek o kadar kolay ki. Karakterle birlikte o dünyada sürüklenmek...Yazar favorilerim arasında bundan sonra.
sevgili Nilay Defterli Kaya'nın bana yaptığı baskı ve eziyetler sonucu başlamış olduğum KIR ÇİÇEĞİ TEPESİ bitti anacım... kitabı sevdim evet!! Nilay oku diye boşuna ısrar etmemiş... lakin Beattie'nin sıkıntılarını okurken daralan ruhum yüzünden Nilayı yakalayıp çimdiklemek istediğim zamanlar olmadı değil... güzel bir konusu olan çok hoş bir aile-dram hikayesiydi... zorlukla göğüs geren güçlü bir kadın karakter olan Beattie baş roldeydi... Beattie'yi ne kadar sevdiysem Emma'yı o kadar sevmedim... her şeyi geç anlayan ve bencil bir karakterdi... neyse ki sonradan düzeldi ;) yazar sadece Beatti'nin hikayesini yazsa bile bence olurdu... Emma'nın bölümleri geçsin diye hızlı hızlı okudum o kısımları... ahh!! ve Charlie ne güzel bir adamdı o!! en sevdiğim ikinci karakter... Molly ve Henry ise ıslak odunla dövmeyi canı gönülden dilediğim insanlar oldular...kahrolasıcalar!!! bir tek yaptıklarının bedelini ödeyen şu market işleten cani çift oldu... o kısımda bir ohh!! canıma değsin dedim :) konu gayet güzel ilerledi.... ama sonu çok kısa ve apar topar geldi... yazar bu kadar ayrıntı anlatmışken sonunu biraz daha beni mutlu edecek kıvama getirebilirdi diye düşünüyorum... bir de Beattie ve Emma arası bağlantılar sanki biraz eksik kalmıştı... bu bağlantılar konusun da Sarah Jio çok daha iyi bir iş çıkarıyor bence... eski ve yeni hikayeleri birbirine daha uyumlu ve iyi bağlamak hikayeyi güzelleştiriyor kanısındayım... bu aile-dram hikayeleri özellikle dramı bolsa beni üzüyor anacım!! ama siz bana bakmayın üzülsem de severek okudum... tavsiye ederim :)
Okudugum en harıka roman kurgularından bırıydı, kesınlıkle unutmak ıstemıyorum bu kıtabı, Beattie ve Emma ... harıka baglantılı hayatlar.. Hem ıcınızı sızlatacak bır anne hıkayesı hem de yasadıgı hayatın bı anda ona gore olmadıgını anlayan genc bır kadın... Ve yıne ask.. yıne aşk :) Sonu bıraz paaaat dıye bıttı ama olsun cok guzeldı..










