Salvador Dali, Gerçeküstücülük akımının en bilinen ve hâlâ tartışılan isimlerinden biri. Zamanla bir efsane haline gelen ressam, YKYnin Genel Kültür Dizisinden çıkan Dali, Büyük Paranoyak adlı kitapta farklı yönleriyle ele alınıyor. Sanatçının hayatını gözler önüne seren pek çok fotoğraf ve unutulmaz çalışmalarıyla zenginleştirilen kitap, Daliyi tanımak için iyi bir başlangıç. TADIMLIKDalí eşsiz yeteneğini büyük bir ustalıkla kullanıp çift imgelerini yaratır ve kompozisyonun gizli yerlerine ancak paranoyak bakışın ortaya çıkarabileceği imgeler yerleştirir. Aynı şekilde ölçeklerle de oynayan sanatçı, küçük boyutlu desenlerini büyüteç yardımıyla çizer; morfolojik aykırılıkların algılanamaz oyuklarına tuhaf çizimlerini yerleştirmede üstüne yoktur. En büyük boyutlularda ise, Dalí asıl konuyla uzaktan yakından ilgisi olmayan sahneler kurmak için karanlık köşeler ya da arka planlar kullanmayı yeğler, bu da sanatının doğru yorumlanmasını güçleştirir. Günümüz büyüteçleri Demokritosa göre Doğa gibi kendini gizlemek isteyen en kalın örtülerin kaldırılabilmesini sağlıyor. 1929 tarihli lkbaharın lk Günlerinden seçilmiş kimi ayrıntılarla, çocuk Dalínin gözünden, Gerçeküstücü yılların başlarında yeni bir ikonografinin doğuşuna tanıklık ediyoruz.
Salvador Dali, Gerçeküstücülük akımının en bilinen ve hâlâ tartışılan isimlerinden biri. Zamanla bir efsane haline gelen ressam, YKYnin Genel Kültür Dizisinden çıkan Dali, Büyük Paranoyak adlı kitapta farklı yönleriyle ele alınıyor. Sanatçının hayatını gözler önüne seren pek çok fotoğraf ve unutulmaz çalışmalarıyla zenginleştirilen kitap, Daliyi tanımak için iyi bir başlangıç. TADIMLIKDalí eşsiz yeteneğini büyük bir ustalıkla kullanıp çift imgelerini yaratır ve kompozisyonun gizli yerlerine ancak paranoyak bakışın ortaya çıkarabileceği imgeler yerleştirir. Aynı şekilde ölçeklerle de oynayan sanatçı, küçük boyutlu desenlerini büyüteç yardımıyla çizer; morfolojik aykırılıkların algılanamaz oyuklarına tuhaf çizimlerini yerleştirmede üstüne yoktur. En büyük boyutlularda ise, Dalí asıl konuyla uzaktan yakından ilgisi olmayan sahneler kurmak için karanlık köşeler ya da arka planlar kullanmayı yeğler, bu da sanatının doğru yorumlanmasını güçleştirir. Günümüz büyüteçleri Demokritosa göre Doğa gibi kendini gizlemek isteyen en kalın örtülerin kaldırılabilmesini sağlıyor. 1929 tarihli lkbaharın lk Günlerinden seçilmiş kimi ayrıntılarla, çocuk Dalínin gözünden, Gerçeküstücü yılların başlarında yeni bir ikonografinin doğuşuna tanıklık ediyoruz.
152 sayfa