Eser· Kitap

Leyla

8.0/10(345)

BOSNALI BİR KIZIN YÜREĞİNİZİ BURKACAK VE TÜYLERİNİZİ ÜRPERTECEK GERÇEK HAYAT ÖYKÜSÜ Bosnalı Leyla büyük bir kâbusu atlatmıştı: Bosna'daki toplama kampında geçirdiği iki yılı. Binlerce kadının travma geçirmesine neden olan savaşın karanlık ve baskıcı yüzünü anlatan bir kadın... Onun isyankâr öyküsü ve acıyla dolu dokunaklı kaderi... "Bu kitabın kapağını açmadan önce, cehenneme açılan bir kapının eşiğinde olduğunuzu bilmelisiniz. İnsan denilen yaratığın bütün kötülüklerini sergiye çıkarttığı bir coğrafyaya, Balkanlara adım atacaksınız… Kadınların beden ve ruhlarının nasıl lime lime edildiğini okurken "insan uygarlığı" denilen barbarlıktan kaçıp, en vahşi hayvanların şefkatli uygarlığına sığınmak isteyeceksiniz." -Sydsvenska Dagbladet. Bu kadar acı ve yürek burkucu bir kitap okumadım. Ağlayarak elimden bıraktığım kitaba her seferinde geri döndüm. Korkunç bir öyküydü. Bir zamanlar basın organlarında Yugoslavya'nın adıyla birlikte duyduğum 'etnik temizlik', 'toplama kampı', 'toplu tecavüz' gibi sözcüklerin ne anlattığını bu kitapla anladım. -Allt om Böcker Balkanlarda neler olup bittiğini anlatan sarsıcı bir kitap. Leyla kendisinin ve başka kadınların yaşadıkları cehennemi haykırıyor... Bu kitabı sonuna kadar okuyup bitirmeden duramıyorsunuz. -Svenska Dagbladet Eğer yetkim olsa her okula insanlık dersi diye bir ders koyar ve bu kitabı herkesin okumasını zorunlu kılardım. -Dagens Nyheter

Baskılar1

Bu eserin yayımlanmış baskıları. Bir baskıya tıklayarak yayınevi, ISBN, sayfa sayısı ve basım bilgilerini görebilirsiniz.

Leyla

Leyla

Pegasus Yayıncılık

279 sayfaISBN 97860542635472009-01-01

Düzenleme Geçmişi

Yükleniyor...

Puanlama

8.0/ 10
345 puan
10
90
9
65
8
60
7
68
6
27
5
19
4
5
3
6
2
3
1
2
Hhergene54· Leyla
7/1017.02.2018

Bence abartıldığı kadar iyi değildi. Ortalama bir kitaptı. Sadece Bosna'da savaş zamanı Leyla'nın yaşadıklarının anlatıldığı bölümler etkileyiciydi. Bir de bu anlatılanların gerçek ve Avrupa'nın göbeğinde yaşanmIş olması insanı çok üzüyor...

Ggnozdmir· Leyla
10/1029.10.2017

İnsanoğlunun gözlerini kapatıp kulaklarını tıkadığı kayıtsız kaldığı hayatın içindeki gerçeklerin acı öyküsü.Üstünden ne kadar zaman geçerse geçsin maalesefki acı.

Llila90· Leyla
10/1017.12.2016

Bosna Hersek de yaşanan katliamı genç bir kızın yaşadıkları üzerine anlatan duygusal ve etkileyici bir kitaptır.

Kkavurmacı· Leyla
9/1029.03.2016

savaşın insanlar üzerindeki etkisini adete okuyana yaşatıyor.

Mmirage· Leyla
7/1006.09.2015

konusu ve anlatımdaki akıcılık dolayısıyla 1 günde bitti...Cok acı olaylar...Ama okumak okutturmak gerek...

10/1004.09.2015

Herkesin bir şeyler öğrendiği, hayatına satırlarını kattığı bir kitap var ya, işte benim için bu kitap 'o'! O Leyla. O Bosnalı bir kız ve onun tüyler ürpertecek gerçek hayat öyküsü... Şöyle bir özet geçersem, bu kitap savaşlarda toplama kampları olduğu zamanların ve onların içlerinde çürümeye mahkum edilmiş kadınlardan sadece birisinin yaşadıkları. En genci, en çok fiziksel ve duygusal şiddet göreni belki de. Leyla B'de-adı güvenlik nedeniyle değiştirildi veya saklandı- güneşli bir günde doğdu. Ya da güneş ona sadece bir kez doğdu. Çocukluğu külkedisi gibi geçen, aslında sorunlu bir ailenin arasında parlayan bir pamuk prensesti Leyla. Büyüdükçe herşeyi değişti ama tek bir şey değişmedi, hayali! B'den gitmek! Herşey böyle başladı işte, evinden uzaklaştığında bir akraba bozukluğu(!) yüzünden toplama kampına düşmesi ile. Leyla benim çocukluğumun kitabı, annemin okuma ikazlarına rağmen okuduğum ve ağlaya ağlaya döktüğüm göz yaşlarım. Bu kitap Leyla'nın hayatı, bu kitap insanlığın çöküşü. Bir insan ne kadar alçalabilir onu gördüm. Bu kitabı okuyun, okutturun! Kız, erkek herkese bir şeyler katacak ve sizlere önerdiğim en ağlamalı kitap!

Ssnowflake· Leyla
8/1001.06.2015

Çok iyi ve insanı derinden yaralayan bir konu. Sadece anlatım dilinde yazardan mı yoksa çeviriden mi kaynaklandığını bilemediğim bir basitlik var. Burada anlatılan olayların gerçek olduğunu düşünmek bile korkutucuyken yaşamak ne kadar ağırdır kim bilir...

AAyka· Leyla
7/1027.12.2014

Tesirliydi

Zzeyrekelif· Leyla
8/1004.12.2014

Yaşanmış bir olay olduğu için olumsuz bir yorum yapamayacağım. İnsanı etkiliyor, kimi yerlerinde çok duygulandım. Ama bana yalın geldi. Boyle acı bir hikaye daha derin anlatılabilirdi sanırım. Kaç yıl önce Drina Koprusunu okumama ragmeni daha fazla etkilendiğimi hatırlıyorum. Leyla sanki tek yönlü ele alınmış bir eser. Çoğunlukla olaylar Bosnalı kızın etrafında dönuyor. Drina Koprusu daha genis çaplı idi. Benim bu konuda okuduğum ilk kitap olmadığı için daha az etkilendim sanırım..

Xxtina· Leyla
10/1002.08.2014

Kanımı donduran bir kitap.

Ccizikplak· Leyla
10/1005.07.2014

Okurken içim çekilmişti. Nasıl canlandırmışsam kafamda, aklıma film sahnesi gibi geliyor ve öfke-hüzün karmaşası yaşıyorum

Ddilber11· Leyla
10/1024.05.2014

ama okuyamıyorum nasıl okuyacagım yenıyım ıstede bılmıyorum

Mmüjgen· Leyla
10/1006.05.2014

etkisinden kurtulamadığım, İnsana gerçek acıyı hissettiren bir kitap, tavsiye ederim

Hhalil46· Leyla
7/1005.05.2014

Bosnalılara yapılan zulmü tüm çıplaklığıyla ortaya koyan bir roman.

Kkrkmzzy· Leyla
10/1012.04.2014

Yakın geçmişte yaşanmış bir insanlık dramını en acı şekilde yaşayan kadının anlatışı gerçekten çok dokunaklı. Okunmasını hararetle tavsiye ediyorum. Muhakkak kütüphanenizde bulunmalı bence.

10/1003.04.2014

muhteşem bir kitap

Ccglctn· Leyla
7/1026.03.2014

Bosnalı Müslüman bir kızın savaş esnasında yaşadıkları.. Aile özlemi, toplama kampları, işkenceler, tecavüzler, aşk, güven(sizlik) ve hayal kırıklığı.. İnsana ait bütün duyguların bir arada bulunduğu gerçek bir yaşam öyküsü.. Zaman zaman kendinizi Leyla'nın yerinde hissedip gözlerinizin dolacağından eminim.

8/1022.01.2014

Gerçek acıların anlatilmaya çalışıldığı başarılı bir kitap _dr.coffee

Lleylaoz· Leyla
6/1013.01.2014

Ben 6. sınıftayken annemin kendisine alıp okuduktan sonra benimde okumaya başladığım bir kitap. Kitapta yaşanan acılar beni çok etkilemişti ama annem kitabın yarısında kitabı daha sonra okumam gerektiğini söyliyip elimden almıştı. Hala aklımda bu kitap . Bir gün mutlaka okıyıcam

8/1004.01.2014

hayatımda beni en çok etkileyen kitap bu kitaptı sanırım. okuduğumda çok büyük değildim ve aradan uzun bir süre geçti ama hala hatırlıyorum , detayları olmasa da ne kadar dehşet verici olduğunu...

DDonukPudra· Leyla
9/1025.12.2013

Okurken kanım dondu,mideme kramplar girdi. Bilinen şeylerin gerçek ağızdan kaleme dökülmesi ve yansıması çok etkileyiciydi.Tecavüz kısımlarında içim tuz buz oldu iğrendim kadın olmaktan.Evet savas ve hayat acımasız ama bir de kadınsanız daha da acımasız..Bunu bir kez daha görmüş oldum.. İnsanlık için okutulması gereken bir kitap.

Eesranur13· Leyla
10/1025.11.2013

İbretlik. Ve erkeklerin acımasızlıklarını anlatan çok güzel bir roman

10/1025.11.2013

çok beğendim ve ağladım herkesin okuması gereken bir roman

3/1019.11.2013

gerçek bir öykü olması ve yaşandığı dönem düşünülürse dramatik bir kitap.fakat üslup ve edebi değeri olmayan bir kitaptı

EEsra Özbay· Leyla
9/1015.11.2013

Sırplara olan nefretimi perçinledi bu kitap.

Benzer Kitaplar